coolefamilie.reismee.nl

Van hectiek naar rust

De ochtend van vertrek toch ff in dubio, gaan wij nog naar het centrum of ff relaxen bij het zwembad met uitzicht op de mooie skyline van Bangkok. Het zwembad wint het, ondanks de miezer regen ..... Begin van de middag is het tijd om te gaan ... bye Bangkok, tot de volgende keer!

Alles verloopt soepel en om 19:00 uur staan wij op het vliegveld van Chiang Mai. Een goed 3* hotel met een leuk zwembad. Uiteraard deze om 21:30 uur nog ff uitgeprobeerd, heerlijk verkoelend.

1ste kennismaking Chiang Mai

Wat een verademing .... relaxte sfeer, vriendelijke mensen en een mooi centrum. Op elke hoek vindt je wel een tempelcomplex. De weersverwachting is slecht, dus poncho’s en paraplu mee .... Het valt mee, dus lopend het oude stadscentrum verkennen en één van de mooiste tempelcomplexen bezocht. Geloof het of niet de zon breekt zelfs ff door. Snel op weg naar het volgende tempelcomplex, maar het wordt ineens heel donker .... heel snel een schuilplaats vinden. Een geweldig café voor een heerlijke lunch. Het komt een uurlang met bakken uit de lucht.

Om 17:00 uur begint onze food tour door Chiang Mai met een local. Wat treffen wij het .... een super leuke Thaise gepassioneerd over food. Ook zij laat ons nog een tempel bezichtigen en legt uit waarom er draken bij de ingang staan en leeuwen op elke hoek van het complex. De trappen naar de ingang is de ladder naar ‘heaven’ En wordt beschermd door de draken. Leeuwen zorgen er voor dat het kwaad buiten de poorten blijft. Het wordt een super gezellige en geslaagde avond, waar wij bij tentjes terecht komen waar wij nooit zouden gaan eten. De meest verrukkelijke Thaise komkommersalade hebben wij daar gegeten. Lars en Femke hebben leren eten met stokjes en hebben alle gerechten geprobeerd. Een top-avond voor ons allemaal. Wij zijn onder de indruk van deze stad!

Olifantenreservaat

Vandaag staat één van onze belangrijkste excursies op het programma .... het bezoeken van een olifantenreservaat. Wij worden super vroeg opgehaald, maar tot mijn schrik komt het echt met bakken uit de hemel. Ik wist dat de voorspelling slecht was, maar dit .... niet leuk!! Onderweg komt het met bakken uit de hemel. Wij komen aan bij het olifantenreservaat en het is droog .... yeahhh.

Wat een mega leuke ervaring .... olifanten gered uit verkeerde reservaten en gedwongen arbeid, maar ook baby olifanten .... zo ontzettend lief. Aaien, bananen voeren en soja melk voeren aan de baby .... echt super leuk. Daarna is het tijd voor het modderbad met de olifanten .... hilarisch en zwaar bijna geen doorkomen aan én een waterig zonnetje breekt door. Alle modder moet worden afgespoeld, dus hup het ‘schone’ water in en spoelen maar ...... Wat een herinnering is dit!!

Ff relaxen in het hotel, kids bijslapen en ik ff heerlijk met de ‘Linda’ bij het zwembad. Zon, regen (3 min), zon, regen, zon .... dit is Thailand....

Einde van de middag de laatste tempel in Chiang Mai, de indrukwekkende zilveren tempel .... fantastisch mooi aan de buitenzijde. Één hele grote manier, alleen toegankelijk voor mannen. Lars naar binnen en heeft het voor ons gefilmd. Op naar de Sunday market in het oude stadscentrum. Nog nooit zo’n grote markt meegemaakt en de kids hebben hun ogen uitgekeken. Uiteraard is er het nodige gekocht ...

Chiang Mai wat heb jij een indruk op ons gemaakt, wij komen zeker een keer terug!!

Morgen gaan wij op weg naar onze volgende belevenis Pai!