coolefamilie.reismee.nl

Explore Bangkok, part 2

Inmiddels 4 dgn Bangkok achter de rug en wat een ervaringen/belevenissen rijker.

Kids (vooral Femke) hadden di/wo nacht last van een jetlag en vielen niet in slaap voor 01:00 uur. Vroeg opstaan was er dus niet echt bij.... Om 11:00 uur richting de metro naar de niet zo toeristische Khlong Toei versmarkt. Kids een ervaring rijker hoe het Thaise leven eruit ziet. Naast kleding etc. veel locale kruiden, groente, vis, varkens en kippen. De nog veel al levende vissen die uit de bakken op de grond springen. Levert een leuk spektakel op voor de locale Thai, wanneer Lars begint te gillen. Femke roept alleen maar ā€œwaarom maken ze de vissen niet dood, want dit is zieligā€. Na het zien van de ontlede varkens (incl geur) en eenden in China Town, is er klaar mee .... ik ben vegetariĆ«r. ā€œOh ja, alleen voor vis, varken en eend, want ik wil nog wel een hamburger eten bij de Mcā€ .... hahaha.

Na dit enerverende bezoekje, bleek het een Buddha dag en iets met de koning. Dus het centrum met de liggende Buddha was niet te bereiken. Terug naar het hotel, ff relaxen en op tijd op pad naar de rivier cruise by night .... een geweldige ervaring. Onder genot van Eem hapje en drankje genieten van alle verlichte gebouwen, bruggen en tempels.

Vandaag vroeg op pad, de wekker ging om 05:00 uur. Drijvende markt stond op het programma. Eerste stop was bij een kokosnoot plantage .... interessant verhaal als je hoort dat alles van de boom wordt gebruikt .... no waste. Lars heeft ff uitgeprobeerd hoe het is om in een boom te klimmen. Femke heeft vers kokoswater en kokos geproefd.

Vervolgens op pad naar de drijvende markt met een ā€˜James Bondā€™ boot over de smalle rivieren naar de markt. Zwemvest moest aan ... wij dachten wat een onzin. Wat een snelheid hebben die boten en bij het passeren van elkaar, gaan de boten aardig tekeer. Super commercieel zoā€™n markt, maar wat een geweldig kleurig schouwspel, waarbij bootjes in de rondte varen met hun koopwaar.

Na terugkomst op naar Wat Pho met oa de liggende Buddha. Bij aankomst Femke eerst haar benen bedekken en ik mijn schouders. Wat oneerlijk, Lars mocht zo naar binnen .... je zag gewoon zijn knieĆ«n. Nu maar hopen dat het de moeite is ..... ja hoor, fantastischetempels, gebouwen en gigantisch veel Buddhaā€™s. Uiteraard met als kers op de taart de liggende Buddha. Wat een geweldige ervaring, fantastisch!

Als afsluiting van deze dag toch nog ff naar Khao San Road voor een drankje en een heerlijke voetmassage (mama) en hoofd/schouder voor de kids. Na nog ff lekker gegeten te hebben in het gezellige straatje achter Khao San Road, is het tijd om ons bezoek aan Bangkok af te sluiten. Misschien nog ff shoppen morgenochtend.

Het weer heeft fantastisch meegewerkt en alleen maandagavond een giga regenbui gehad.

Op naar Chiang Mai ....

Marcel

SuperGAAF!!

Mariska

Heerlijk! Ik herinner zo mijn eigen Thailand vakantie.?

wendy

wat een super ervaring! gaaf

Corine

Wat een prachtige foto's! Superleuk om jullie zo te volgen!

Ans

Hebben jullie nog lekker vis gegeten ,en wat 'n ervavring .
En geniet weer verder ,wel erk leuk om 't verslag te lezen

Rita

Leuk om te lezen. En ik reis mee en waan me weer even in Thailand .??