coolefamilie.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn

Na 2 dagen heftige regenbuien op deze geweldige bestemming, breekt ‘s ochtends een waterig zonnetje door ....... yessss

Wij wagen het erop en nemen nogmaals de boot naar Railay Beach. Deze keer met meer geluk en geen regenbui .... het blijft droog. Een heerlijk strand met nu vanwege het onstuimige weer ook leuke golven voor de kids. Ze amuseren zich geweldig tot Fem uit de zee komt. ‘Er ging iets langs mijn been en nu prikt het erg’ ..... ja hoor, een Jelly Fish (kwal). Een local kan ons helpen, springt over het hek, plukt wat bladeren, pakt een steen, wat water en gaat aan de slag. Het wordt geprakt tot een prutje en op haar been gesmeerd .... 10-15 min wachten. Geloof het of niet de zwelling en het prikken neemt af. Okay, haar been is vandaag groen.

Daarna weer heerlijk genieten van dit leuke tropische strand. Het ziet er nu zo anders uit zonder de tropische hoosbui. Op de terug weg nog een onaangename verrassing. Het was eb .... ja, wat betekent dit? De boot gaat voor anker en voor je gevoel stap je midden op zee uit. Je tas en rugzak bovenop je schouder en lopen maar. Mega zwaar en de voor je gevoel is het 1000 km lopen naar de kust door zee naar laag water. De boten kunnen namelijk niet naar de kust varen.

‘s Avonds met de auto naar Krabi Town voor de Night Market ..... super leuke markt in het weekend. Ze verkopen hier veel streeft dood, maR ook non-food. Heerlijk rondlopen, wat eten en drinken. Leuk publiek, toeristen maar ook veel locals, die socializen in het weekend. Vervolgens een tafeltje zoeken bij de muziek en daar heerlijk wat je hebt gekocht aan eten gezellig opeten. Na deze dag weer ervaringen rijker.

Nu maar hopen dat het weer morgen een beetje okay is. Namelijk een boot gehuurd om ons langs de eilanden te varen. Yeahhhhh, het ziet er heel veelbelovend uit ..... zonnetje aan de hemel. Na de ervaringen van overvolle boten, is dit een verademing ..... longtail boot voor onszelf. Varen om Chicken Island (stuk rots lijkt op een kip) en leggen aan bij een idyllisch strandje. Wat ontzettend mooi, witte stranden, heldere zee, blauwe lucht ...... foto momentje.

Helaas is vandaag iedereen op pad door het slechte weer van de afgelopen dagen. Bij het bekende mooie Tub Island is er geen doorkomen aan. Dit eiland is bekend om de zandbank die vrij komt bij eb en vloed. Helaas was het vloed en te druk.

Onze schipper laat ons diverse niet drukke strandjes zien, snorkelen heeft niet veel zin zegt hij. Hij heeft inderdaad gelijk, door het slechte weer is het water helaas niet helder en alles is grauw. Behalve ... de leuke geel blauwe visjes aan het wateroppervlak, welke omheen heen zwemmen. Dit geeft aardig wat hilariteit kan ik je vertellen.

Op weg naar het volgende geweldig leuke strandje, volgens onze schipper. Inderdaad ..... iets drukker, maar super leuk. Strandlakens heerlijk in de schaduw onder de bomen. Deze heb je hard nodig en .... er ligt een longtail boot aangemeerd met food & drinks. Dus tijd voor frozen fruit shakes en food! Wat een heerlijke ochtend/middag is dit.

‘s Avonds ter afsluiting nog ff richting Ao Nang Beach en helaas ons Krabi avontuur zit erop. Op weg naar onze laatste Thaise bestemming, Phuket.

Muriel

Heel leuk om telkens jullie verhalen en foto’s te lezen en te zien. Xx