coolefamilie.reismee.nl

Pai het paradijs

Na een goede nachtrust, de dag beginnen met een typisch Aziatisch ontbijt .... rijst en voor Lars en Fem gelukkig geroosterd brood met jam, ei of ham. Buiten ontbijten eten in een klein paradijs.

Witte Buddha

Vervolgens op ontdekkingsreis door Pai en de omgeving. Startende bij de witte Buddha.... deze kijkt uit over het dal en na gigantisch veel treden (voor mijn gevoel 100.000) heb je een fantastisch uitzicht over Pai. Bewolkt, maar enorm warm ... dus hup in de auto en door.

Waterval / bamboe brug / land split

Mijn God wat een weg .... er was nog geopperd om een scooter te huren in Pai. Blij dat ik deze keer ff niet heb geluisterd. Stijl, smal, gaten in het wegdek, grind ..... en onderweg scooterrijder onderuit. In de auto was het al een uitdaging. Deze 3 liggen vlakbij elkaar en beginnen bij de waterval. Na een fikse klim komen wij bij de waterval, heel idyllisch .... maar nog niet echt genoeg regen gevallen om echt te kunnen baden.

Snel door naar de bamboe brug over de rijstvelden. ‘S ochtends (zonsopgang) vroeg lopen de monniken deze brug over naar hun tempel voor hun dagelijkse gebed. Het is 1 van de top attracties van Pai en inderdaad heel bijzonder een bamboe brug van ca. 2 km lengte. De mensen waren aan het werk op het land, heel bijzonder om te zien.

Op weg naar Coffee in Love (tripadvisor: heerlijke koffie/thee en home Made cake met betoverend uitzicht) en nog even een stop bij Land Split. Het land is uit zichzelf gespleten en een diepe kloof is het resultaat. Wat is het warm vandaag voor al deze klims..... pffff

Hot Springs

Na inderdaad heerlijke thee met iets lekkers, de vraag wat gaan wij nog doen .... Lars wil graag nog naar de natuurlijke hot spring vlakbij het hotel. Dus op weg naar het hotel nog ff bij de hot spring langs. Super leuk om te zien dat je op het hoogste punt een geiser hebt van 80 graden. Je kan zelfs een eitje koken, als je wilt. De lager geleden baden zijn een natuurlijke bron van 34 graden. Uiteraard ff heerlijk het water in. Helaas wel ondanks de anti muggenspray helemaal lek gestoken.

Na een dag vol met nieuwe indrukken ff relaxen in de hot tub bij onze kamer. Als afsluiting van deze geweldige 1 1/2 dag in Pai nog ff heerlijk eten bij de Advocado place to be. Uiteraard mag een Nacho chili veggie (geen vlees!) niet ontbreken.

Een gezellige afsluiting van ons bezoek in dit paradijs!